Era tehnologiei ne complică sau ne ușurează existența?

Online-ul ne ușurează sau ne complică existența? E mai simplu să mergi tu la cumpărături sau să ți se livreze acasă produsele de care ai nevoie? Afacerile online s-au dovedid a fi afaceri profitabile. Printre cele mai prospere afaceri online care ne ușurează sarcinile și ne feresc de complicații se numără: plățile utilităților, achiziția produselor electronice, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, produse cosmetice, cât și parfumuri. Afacerile online oferă consumatorilor care apelează la acest tip de servicii posibilitatea de a alege modalitatea de plată a serviciilor: plata rampurs la primirea coletului de către beneficiar, plata prin transfer bancar, precum și plata prin serviciul Pay Pal și SMS.

Online-ul ăsta nu e atât de simplu… ca să ai succes trebuie să cunoști bine tipurile de consumatori, nevoile lor. Cele mai întâlnite tipuri de consumatori online sunt:

–          tipul compulsiv ( de preferat un magazin online cu gama diversificată de produse);

–          tipul hotărât (are nevoie de multe informații despre produs și de părerile experților și al persoanelor care au achiziționat produsul respectiv);

–          tipul căutător de oferte (trebuie să există mereu o categorie de reduceri pentru un succes garantat);

–          tipul cercetător (descrierile detaliate și informațiile cheie sunt elementele de care țin cont aceștia atunci când aleg să cumpere un produs);

–          tipul window shopper (imagini mari, clare, videoclipuri de prezentare, mici trucuri despre produs);

–          tipul reticent (pentru aceștia o interfață prietenoasă, politici care să le asigure confidențialitatea sunt esențiale pentru a-i determian să cumpere).

Prin târg umblă vorbă că în curând vom putea achiziționa și în România anumite produse prin intermediul magazinelor online. Produsele de la Zara pot fi achiziționate în  18 tări din Europa, dar și în Japonia. În 2013 nici H&M nu se lasă mai prejos. Acesta va pune la dispoziția clineților, anul acesta, posibilitatea de a-și face cumpărăturile online în 18 țări. IKEA, retailerul de mobilă oferă posibilitatea achiziționării online în 20 de țări. KFC și posibilitatea de a comanda produsele lor acasă le-a adus acestora o treime din vânzările realizate în Egipt, jumătate din vânzările din Kuwait. Auchan își îmbunătățește vânzările prin intermediul serviciilor:Auchandirect, GrosBill și AuchanDrive. Carrefour a adosptat același sistem ca și Auchan pentru a spori vânzările online.

Afacerile online sunt în continuă creștere și sunt la un click distanță. Din punctul meu de vedere afacerile online sunt în continuă creștere. Voi ce credeți? Pentru a cunoaște mai bine cum să te protejezi când cumperi online poți accesa site-ul de la Protecția Consumatorului.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s