Long tail pe înțelesul tuturor

Ce este long tail? Cu ce te ajută? Ce îl face special?

Long tail este procesul prin care este promovat un site pentru anumite cuvinte cheie. Relaționiștii publici online trebuie să știe că adăugarea de cuvinte la un long tail este benefică pentru că scade concurența și firma pe care o reprezintă va fi mai promovată.

De exemplu, vrem să căutăm un specificatiile tehnice ale unui smartphone. Căutând doar termenul de „smartphone„ vom avea la dispoziție o lungă listă de site-uri mai mult sau ai puțin folositoare. O căutare mai amănunțită, de exemplu „ smartphone galaxy s3 specificații tehnice” vom putea accesa pagina dorită fără a ne complica prea mult. Cu fiecare cuvânt adăugat la un long tail concurența scade, promovarea firmei/companiei pe care o reprezentați va fi mai accentuată.

În mediul online 70% din traficul unui site provine din numărul mare de asocieri de cuvinte cheie care au un volum scăzut de căutare. Consumatorii de internet utilizează adesea doar un cuvânt în formularul de căutare. Studiile au arătat că aproximativ 14% din consumatorii de internet introduc un singur cuvânt în motoarele de căutare, 60% dintre ei utilizează căutări compuse din 3 sau mai multe cuvinte.

Cele mai accesate zece domenii în 2012 folosind Google AdWords Keywords Tool au fost: serviciile financiare – 4,4 milioane de căutări lunare; îmbrăcăminte – 5,4 miloane de căutări lunare; transport – 6 milioane de căutări lunare; turism/călătorii – 8,3 milioane de căutări lunare; copii – 8,6 milioane de căutări lunare, sport – 10,6 milioane de căutări lunare; știri/ social media – 11,9 milioane de căutări lunare; IT&C – 14,8 milioane de căutări lunare; artă/ cultură – 18,8 milioane de căutări lunare; auto – 16,8 milioane de căutări lunare.

Prin urmare long tail ține de frazele de căutare, nu de cuvintele cheie. Cuvintele de căutare sunt de 1 – 2, iar frazele de la 3 – 4 în sus. Avantajele utilizării long tail-ului sunt competența redusă, șanse mari de conversie.  

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s