Eficiența Relațiilor Publice

Zilele trecute am avut ca temă să analizăm din punctul nostru de vedere o campanie de relații publice de succes, dar cum măsurăm eficiența unei campanii de  Relații Publice? Ce beneficii are compania în urma unei campanii reușite? Fiecare campanie este unică, are ceva distinct în comparație cu alte campanii existente.

Eficiența campaniilor de relaţii publice se măsoară la sfârșitul unei campanii. Eficiența unei campanii se poate reliefa în numărul crescut de vânzări, în numărul de accesări, în feedback-uri. Monitorizarea presei pentru a ști ce a decurs bine în campania pe care au desfășurat-o și ce greșeli au făcut/omis. Campaniile realizate sunt de succes dacă rezultatul final este cel dorit. Un obiectiv bine stabilit de la început care se concretizează reprezintă o misiune îndeplinită.

Rezultatele unei campanii eficiente de relații publice se măsoară atât calitativ, cât și cantitativ. Informația calitativă a unei campanii de PR este redată de titlul pe care îl are aticolul și de ilustrațiile folosite, pe când măsurarea informației din punct de vedere cantitativ face referire la numărul de articole pe baza campaniei respective. Tot din punct de vedere cantitativ se va analiza și numărul accesărilor atunci când este vorba despre o campanie online, indici de audiență când este vorba de presa audiovizuală și de numărul tirajelor când vorbim de presa scrisă.

Când vorbim despre o campanie de RP de succes trebuie să ținem cont de formularea mesajului care trebuie să fie clar, concis, scurt, să fie atractiv, captivsnt, să determine cititorul să lectureze informația respectivă.  Titlul este și el foarte important, poate chiar cel mai important. Se întâmplă adesea să vedem în ziare anumite titluri care nu au legătură cu restul aricolului. De exemplu, zilele trecute am observat într-un oarecare ziar un articol cu titlul „x știe salariul lui Esca”. Curiozitatea m-a determinat să accesez pagina respectivă, dar surpriză… Colegul Andreei de la PRO TV a declarat că deși se cunosc de mult timp, nu știe salariul pe care îl are cea mai cunoscută prezentatoare de știri din România, cu toate că aceasta a amintit de el cu câțiva ani în urmă.

Pentru ca o campanie de relații publice să se bucure de succes studiile care evaluează tendințele sunt foarte importante. Cunoașterea publicului căruia se adresează o campanie este importantă. Niciodată nu va avea succes o campanie anti-tutun la cei care fumează, dar îi poate determina pe cei care nu fumează să nu consume tutun.

Cred că o campanie de succes este realizată de oameni care sunt pasionați de ce fac, de oameni care știu bine punctele forte și punctele slabe ale companiei, dar și de oameni determinați șă reușească.

Voi ce credeți? Cum se măsoară eficiența unei campanii de relații publice?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s