Ce înseamnă și ce reprezintă relațiile publice online?

Relațiile publice pe internet în opinia lui Dieter Herbst reprezintă „comunicarea prin canale tehnice cu grupurile țintă în și prin internet”. Wehmeier este cel care a propus ca activitatea comunicațională de pe internet să fie numită ”releații online”. De asemenea, Fridlaender F. Susținea faptul că PR-ul online este „o parte componentă a relațiilor publice , care urmărește să construiască relații cu publicurile țintă relevanteprin intermediul și folosirea instrumentelor comunicaționale specifice interenetului și, în consecință, a unor mijloace și măsuri specifice”.(sursa: http://veghes.ro/definirea-”relatiilor-publice-online”/)

PR-ul online este ceea ce văd ceilalți, conținutul pe care îl afișezi,  imaginea pe care ți-o construiești online. Relațiile publice online reprezintă noutatea în materie de PR. Deși este un domeniu relativ nou, acesta câștigă din ce în ce mai mult teren în detrimentul relațiiilor publice tradiționale. Relațiile publice online sunt cele care promovează în rândul consumatorilor informațiile noi cu privire la un produs, la un eveniment.

Canale de comunicare cele mai utilizate utilizate în activitatea de PR sunt realizate prin intermediul site-urilor 44%, ziarelor 35%, televizorului 14% și radioului 7%. Tableta este cea care permite PR-istului să publice într-un timp relativ scurt cele mai noi informații, informații de actualitate. Relaționiștii publici trebuie să fie capabili să gândească mesajele într-o manieră atrăgătoare, să se axeze pe storytelling și engagement, să nu neglijeze contextul. (sursa http://ctrl-d.ro /digital/cariera-business-digital/pr-istul-fata-in-fata-cu-tableta/)

Instrumentele publice prin care se realizează Relațiile Publice online sunt rețelele de socializare precum  Twitter, Facebook, Linkedin, Youtube, dar și Corporate Blogs. Relațiile publice online nu sunt doar o modalitate pe care o folosesc PR-iștii pentru a comunica cu publicul larg, dar și pentru a comunica cu personalul intern: angajați, acționari, parteneri, analiști, furnizori.

Prin urmare relațiile publice online sunt în creștere și sunt foarte utile pentru că oferă oamenilor posibilitatea de a fi la curent cu ultimele noutăți într-un timp scurt. Relațiile publice online reprezintă cea mai eficientă metodă de a comunica cu consumatorul și de a îi prezenta acestuia informații utile.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s